Jdi na obsah Jdi na menu
 


Opět Vám přináším několik tipů na zajímavé články z aktuálního čísla časopisu "Moderní řízení"

Obrazek

Inovace v turbolentním světě

Inovace je chaotický proces, těžko se řídí a těžko měří. Co je jejím předpokladem? Když firma dokáže podporovat kreativní spolupráci na všech úrovních. Jinými slovy: používá-li obě poloviny (hemisféry) mozku.
 
   Základem tohoto modelu je specifický druh partnerství ve vedení firmy. Jeden partner, zpravidla označovaný jako creative director, je tvůrčí osobnost s dominantní pravou polovinou mozku, která každý den chrlí nové nápady a je schopná usměrňovat budoucí tužby zákazníků.
   
Druhý partner, brand manager je člověk s dominantní levou hemisférou, schopný obchodník, kterému vyhovuje nesentimentální rozhodování založené na analýzách.
    Takovéto společnosti pak rok co rok produkují a komerčně uplatňují nové koncepty. Když se manažeři v jiných segmentech zamyslí, často si uvědomí, že podobná partnerství stála za mnoha inovacemi i v jejich vlastních oborech.
   
Ty nejinovativnější společnosti pracují často v nějakéverzi takovéhoto "mozkového" partnerství. Podobný model lze rozpoznat v partnerství např. Billa Hewletta a Davida Packarda firma HP, Steve Jobs a Tim Long fi. Apple. Dále podobný model funguje ve firmách Procter & Gamble, Pixar nebo BMW.

pro zvetšění klikněte na náhled

Obrazek

Celý článek čtěte v avizovaném vydání.

Čtyři cesty k loajalitě zaměstnanců

Existují čtyři způsoby, jak posílit loajalitu zaměstnanců a udržet je ve firmě. Nejsou to ani peníze, ani benefity, ani nabídka akcií. Jde o smysluplnost práce a úlohu každého zaměstnance ve firmě. Lidé jsou poháněni k práci stejně nebo dokonce víc vnitřním smyslem práce než vnějšími odměnami.
    Vnitřní hodnoty jsou tím, k čemu tíhne srdce člověka. Vnější odměny -  to je peněženka a praktická mysl. Zde tedy čtyři klíče k tajemství dlouhodobé loajality zaměstnanců:
1. Pomozte každému zaměstnanci vytvořit smysluplnou pracovní roli. Zeptejte se ho, co by nejraději dělal, kdyby měl tolik peněz, kolik potřebuje.
2. Dávejte zpětnou vazbu. Dělejte to pravidelně a promyšleně.
3. Nabídněte zaměstnanci profesionální růst. Zajímejte se o jeho dosavadní růst s čemu by se chtěl nyní naučit.Lidé potřebují vědět kam směřuje jejich vývoj, a chtějí mít jistotu, že se  to zajímáte a chcete jim pomoci.
4. Poskytujte uznání. Postarejte se o to, aby jejich výdělek odpovídal jejich pracovním výkonům. Poskytněte jim slovní či písemné poděkování za jejich prac. úspěchy.
    Učinit lidi spokojenými v tom, co dělají pro firmu, není až tak obtížné. Upřímná snaha manažera pomoci najít smyl své práce, mít o ně zájem a podporovat je - to je podmnínka úspěchu.

Učme se od nejlepších

Ti nejlepší v každém oboru činnosti mají slávu, moc, vliv, a vydělávají hodně.

Jsou spokojeni sami se sebou?

"Nejsou", říká americký autor a konzultant Jon Gordon. "To proto, že ti nejlepší nejsou nikdy spokojeni s tím, kam se dostali.Chtějí dál a nají palčivou touhu být ještě lepší. To v nich vyvolává zdravou nespokojenost.

Mýty vs realita

Chcete-li se dostat mezi ty nejlepší nebo k tomu povzbuzovat talentované spolupracovníky, potřebujete prohlédnout a rozptýlit šest mýtů, které se vytvořily kolem lidí se špičkovou výkonností.

Mýtus č.1: Ti nejlepší znají tajnou formuli úspěchu, kterou ostatní neznají .
Neexistuje žádný tajný recept.Ti nejlepší jsou aktivní, dělají věci s neobyčejným soustředěním a zaujetím a jsou ochotni ujít ještě kus cesty navíc, aby dosáhli výtečnosti.

Mýtus č.2: Ti nejlepší se s tím už narodili. Jsou prostě vyvolení.
Ti nejlepší se stávají nejlepšími díky svému úsilí. Mnoho lidí má potenciál, ale jen velmi málo jich dokáže přivést svůj potenciál k plnému využití."Je známo, že trvá celou dekádu, než se člověk stane výtečným v nějaké činnosti".

Mýtus č.3: Mezi nejlepšími a všemi ostatními je velká výkonnostní mezera.
Ve skutečnosti bývá tato mezera velmi malá. Ti nejlepší jsou jen o něco málo lepší, než jejich konkurenti, ale vedou v tom, co je skutečně důležité.

Mýtus č.4: Ti nejlepší nemají strach.
Mají strach jako ostatní, ale naučili se, jak jej překonat. Ti nejlepší se dokáží svému strachu postavit, nepřipustí možnost neúspěchu či selhání. Dokáží rozpoznat a využít příležitost.

Mýtus č.5: Ti nejlepší se soustřeďují na vítězství.
Omyl, i nejlepší se nesoustřeďují na výsledek, soustřeďují se na proces, který vede k výsledku.

Mýtus č.6: Úspěch plodí úspěch.
Ve skutečnosti úspěch plodí samolibost a sebeuspokojení. Gordon uvádí. že vůdčí osobnosti i koučové se často víc děsí úspěchu než neúspěchu. "Příliš často se stává, že hráč nebo tým má za sebou úspěšnou sezónu a zapomenou, že to byla tvrdá práce, která je přivedlas k úspěchu

    Klíčem ke skutečné úspěšnosti je být neustále inovativní, znát svoji konkurenci a být neustále o krok před ní. Důležitou ingrediencí v tomto úsilí je pokora.
zkráceno, výtahy z článků MŘ
zpět